آیکون موشن گرافیک

موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی (Motion graphics)

پویا نگاشتار یا موشن‌گرافیک (به انگلیسی : Motion graphics ) ترکیبی از دو کلمه موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصویر است؛ پس موشن گرافیک به معنی تصویر متحرک است . خلاقیت در راه انتقال پیام و معرفی محصولات از طریق تولید تیزر موشن گرافیک تاثیر ویژه­ ای دارد، با ساخت موشن گرافیک خلاق و موثر با ایده و سناریوی جذاب می توان هر مخاطبی را درگیر کرد. طراحی موشن گرافیک خلاق و تاثیرگذار را به امید وب بسپارید.

آیکون موشن گرافیک
موشن گرافیک

عاشقان ویدیو روز به روز در حال افزایش اند!

طبق آمار، ویدیو ها تا 1200 درصد بیشتر از محتوای متنی یا تصویری در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. همچنین وبسایت هایی که ویدیو دارند تا 53 درصد شانس بیشتری برای قرارگرفتن در صفحه اول جست و جوی گوگل را دارند. سایت یوتیوب که مخصوص اشتراک و تماشای ویدیو است، بعد از گوگل بیشترین کاربر را در کل جهان دارد! این یعنی استقبال از محتوای ویدیویی به صورت انفجاری در حال رشد است.

با ساخت کلیپ تبلیغاتی، بهتر دیده شوید

یک ویدیو جذاب و دارای یک سناریو سرگرم کننده باعث می شود مخاطبین تا 10 برابر بیشتر تمایل به گذاشتن کامنت و همچنین اشتراک گذاری آن نسبت به سایر محتوا ها را داشته باشند. اگر به اکسپلور اینستاگرامتان سری بزنید صحت این موضوع را متوجه می شوید.

کلیپ تبلیغاتی بهترین راه برای ارتباط با افراد کم حوصله و تنبل

با گسترش شبکه های اجتماعی، نوعی فرهنگ بی حوصلگی و کم طاقتی بین کاربران فضای مجازی جا افتاده است؛ دوران خواندن متن های طولانی و حوصله سر بر به پایان رسیده و در عوض یک ویدیو جذاب می تواند بی حوصله ترین مخاطبین را نیز میخکوب کند و کاری کند تا انتها آن را تماشا کنند.

فروشتان را چند برابر کنید!

شما با داشتن یک ویدیو جذاب معرفی محصول در فروشگاه اینترنتی خود در واقع یک فروشنده حرفه ای استخدام کرده اید که به صورت 24 ساعته و رایگان، محصولتان را به بهترین شکل ممکن به مشتری ارائه می کند. شما یک بار برای ساخت تیزر هزینه می کنید اما آن ویدیو همیشه برای شما کار فروش را انجام می دهد. گذشته از آن در ویدیو خیلی راحت تر می توان محصول را معرفی کرد. ویدیو می تواند طرز استفاده از محصول را دقیق نشان دهد؛ جزئیات محصول را معرفی کند و همه ابهامات ذهنی مخاطب را قبل از خرید برطرف می کند و در نتیجه احتمال فروش را به شدت افزایش می دهد.

خدمات موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی امید وب

تفاوت موشن گرافی با انیمیشن در همین نکته است که در انیمیشن بر روی داستان تاکید می­شود اما موشن گرافیک با حرکت و جلوه­ های بصری جذاب مخاطب را برای دریافت محتوا و پیام مورد نظر ترغیب می­کند که در واقع این مزیت موشن گرافیک محسوب می­شود که می­توان بدون داستان خاصی با جلوه ­های بصری جذاب بیننده را مجاب کرد که به دیدن معرفی محصول شما جلب شود. از مزیت ­های موشن­ گرافیک ، ارزانی این محصول نسبت به دیگر تولیدات تبلیغاتی است و بدون نیاز به دوربین حرفه­ ای و تیم تولید و استودیوی اختصاصی می­توان به یک محصول با کیفیت دست یافت . همکاران موشن­ گرافیست امید وب توان طراحی و اجرای انواع موشن گرافیک را دارد.
آیکون انیمیشن
ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک‌ها می‌توانند پیامی را منتقل کنند و از آن‌ها می‌توان در خلق تبلیغات بهره گرفت.

آیکون انیمیشن
ساخت لوگو موشن

لوگو موشن؛ هویتی است که برای برند خود طراحی می­کنید.

موشن گرافیک
موشن گرافیک
نتورک مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال، میدان وسیعی شامل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو و غیره است. تمامی این تکنیک‌های بازاریابی می‌توانند از موشن گرافیک در تبلیغات خود بهره بگیرند.

کار جمعی

پست شبکه‌های اجتماعی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اگر کالا یا خدماتی به تولید رسید، برای آشنایی با آن یک فیلم آموزشی را تماشا کنند و به کمک طراحی موشن می‌توان این نوع از ویدیوها را تهیه کرد و در فرآیندهای بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار داد.

تماشا فیلم

آیکون‌ها

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اگر کالا یا خدماتی به تولید رسید، برای آشنایی با آن یک فیلم آموزشی را تماشا کنند و به کمک طراحی موشن می‌توان این نوع از ویدیوها را تهیه کرد و در فرآیندهای بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار داد.

پخش فیلم

ویدیوهای توصیفی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اگر کالا یا خدماتی به تولید رسید، برای آشنایی با آن یک فیلم آموزشی را تماشا کنند و به کمک طراحی موشن می‌توان این نوع از ویدیوها را تهیه کرد و در فرآیندهای بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار داد.

پخش فیلم

لوگوی گرافیکی

به جای این‌که لوگوی ثابتی در وب‌سایت خود داشته باشیم می‌توانیم از لوگوهای گرافیکی استفاده کنیم تا علاوه بر جذابیت، سبب شوند تا مخاطب زمان بیشتری را نیز صرف مشاهده محتوای مورد نظر ما کند.

آیکون فیلم

عنوان فیلم و سایر عناوین مشابه

اگر بخواهیم بدانیم که موشن گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد باید به یکی از معمول‌ترین کاربردهای آن یعنی تولید عناوین ویدیویی اشاره کرد. با کمی دقت خواهید دید که پیش از آغاز هر فیلم سینمایی، عناوین مختلفی نمایش داده می‌شوند که همه این موارد به کمک موشن گرافیک امکان‌پذیر هستند و سبب می‌شوند بیننده با دقت بیشتری به فیلم نگاه کند.

آیکون اشتراک

اشتراک گذاری اطلاعات

زمانی که بخواهید پیام یا اطلاعاتی را به مخاطب برسانید، راه سریع و موثر، استفاده از موشن گرافیک‌ها است. به کمک این روش و افزودن صدا و تصاویر مناسب، اشتراک‌گذاری اطلاعات و پذیرش آن توسط مخاطب به سادگی صورت می‌گیرد.

کاربردهای این هنر را می‌توان در موارد زیر، دسته‌بندی و خلاصه کرد. با توجه به این کاربردها به راحتی می‌توان با انواع موشن گرافیک نیز آشنا شد چراکه در هریک از این کاربردها می‌توان نوع خاصی از موشن گرافیک را به کار برد.

کاربردهای موشن گرافیک چیست و انواع آن کدامند ؟

تدوین موشن گرافیک

7

تهیه خروجی با فرمت مناسب

گام آخر در ساخت موشن گرافیک این است که خروجی با فرمت مناسب تهیه کنید. در این مرحله می‌دانید که ویژگی‌های یک موشن گرافیک چیست و تمامی طراحی‌های شما به یک فایل قابل پخش با حجم و کیفیت مناسب تبدیل خواهد شد. البته پیش‌تر نیز گفته شد که نوع فرمت خروجی باید پیش از اتمام کار با کارفرما هماهنگ شده باشد.

6

اضافه کردن زیرنویس

در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین، ویدیوها به صورت بی‌صدا پخش می‌شوند و به همین دلیل، نکته مهمی که در ساخت فیلم‌های آموزشی مطرح می‌شود، اضافه کردن زیرنویس به فیلم آموزشی است. البته لزومی ندارد که زیرنویس به طور دقیق با گفته‌های داخل متن یکسان باشد بلکه اگر مجبور به اضافه کردن زیرنویس‌های طولانی باشید، این امکان وجود دارد که با کوتاه کردن جملات،‌ خوانایی زیرنویس‌ها را بهبود بدهید.

5

اضافه کردن موسیقی پس‌زمینه

به هنگام طراحی یا بعد از آن و زمانی که ساخت موشن‌ گرافیک به اتمام رسید،‌ موسیقی مناسبی را برای ویدیو خود انتخاب کنید یا این‌که در بخش‌هایی از موشن‌گرافیک خود،‌ صداهایی را اضافه کنید. به طور مثال، رفت و آمد شخصیت‌ها با صدایی همراه باشد. در ادامه، المان‌های صوتی مورد نیاز را بیان می‌کنیم تا با بکارگیری آن‌ها، فیلم آموزشی شما جلوه بهتری داشته باشد.

صداگذاری: ضبط صدای گوینده باید هماهنگ با نوع موشن‌گرافیک باشد یعنی اگر ویدیویی با ریتم کند دارید، خوانش متن نیز باید کند باشد و برعکس.

موسیقی پس‌زمینه:‌ موسیقی انتخابی برای پس‌زمینه نیز می‌تواند علاوه بر صدای گوینده، انتقال حسی مناسب را بر عهده داشته باشد.

اگر برای ساخت موشن‌گرافیک از نرم‌افزارهایی مثل افترافکت استفاده می‌کنید، با توجه به سنگین بودن این نرم‌افزار، ممکن است ویرایش موسیقی در آن قدری دشوار باشد. به همین دلیل این امکان وجود دارد که بعد از تهیه خروجی، موسیقی را در نرم‌افزارهای دیگری مانند پریمیر یا کمتازیا به آن اضافه کنید.

4

کار با انیمیشن‌ها

این بخش از جمله مراحل تخصصی ساخت موشن گرافیک به شمار می‌آید و در این مرحله‌ است که طراحی‌های شما شروع به حرکت می‌کنند. برای شروع کار بهتر است از طراحی‌های ساده کمک بگیرید و متن‌ها و عکس‌هایی ساده را به فایل‌های ویدیویی اضافه کنید.

3

طراحی تمامی عناصر بصری و خلق یک طرح کلی

در این زمان باید از قوه خلاقیت خود استفاده و المان‌هایی را طراحی کنید که قرار است در مرحله بعد به انیمیشن تبدیل شوند. برای این کار نیز می‌توانید از طراحان گرافیک کمک بگیرید. گرافیست‌ها حتی اگر از قبل، تجربه‌ای در رابطه با موشن گرافیک نداشته باشند اما در پیشرفت پروژه نقش مهمی خواهند داشت. عناصری که باید در این مراحله طراحی کنید در فهرست زیر آورده شده‌اند.

  • لوگو
  • اینفوگرافیک یا نمودار
  • محتوای متنی
  • شخصیت‌ها

اگر این موشن گرافیک را برای شخص یا شرکت دیگری طراحی می‌کنید، فرمت خروجی مورد نظر آن‌ها را جویا شوید چراکه در این موارد ممکن است کارکاکترهای طراحی شده یا کل پروژه را برای گروه دیگری ارسال کنید. بنابراین، فرمت فایل‌های مورد استفاده باید در هریک از پروژه‌ها یکسان باشد.

2

تهیه استوری برد

به هنگام ساخت فیلم‌های آموزشی،‌ داشتن یک استوری‌برد بسیار ضروری است. به بیان دیگر، استوری‌ برد و موشن‌گرافیک باید به شکلی یکپارچه با یکدیگر در تعامل باشند تا بتوانند به شکلی مناسب،‌ داستان شما را روایت کنند.

برای ساخت استوری‌ برد به راحتی می‌توانید از نرم‌افزار پاورپوینت کمک بگیرید. تنها باید مطمئن شوید که تمامی سکانس‌ها با بیشترین جزئیات عناصر گرافیکی در آن لحاظ شده باشند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1 – هر متن را کلمه کلیدی که باید در لحظات مهم نمایش داده شوند.
2 – هر آیکون یا تصویری که برای توضیح مفهوم مورد استفاده قرار بگیرد.
3 – شرح یک انیمیشن به هنگام گذر از حالتی به حالت دیگر

به یاد داشته باشید که این استوری‌برد باید نمای مناسبی از نتایج مورد انتظار شما ارائه و شما را در برنامه‌ریزی برای طراحی و محتوا یاری کند.

1

تهیه سناریو

اولین گام در تهیه فیلم‌های آموزشی، تهیه یک سناریو است. برای سناریوی موشن‌گرافیک باید موارد زیر را تعیین کنید.

  • طرح کلی ویدیو: چه پیام‌ها و استدلا‌ل‌های مهمی در فیلم گنجانده می‌شوند و به چه ترتیبی ارائه خواهند شد.
  • متن گوینده: زمانی را در نظر بگیرید تا گوینده متن با نوشته‌ای ساختاربندی شده روبرو باشد و بداند که قصد انتقال چه پیامی را دارید.
حال که می‌دانیم موشن گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد، در ادامه یاد می‌گیریم که برای ساخت یک موشن گرافیک چه گام‌هایی را باید طی کنیم.

مسیر ساخت موشن گرافیک

همین حالا ساخت کلیپ تبلیغاتی خود را شروع کنید!

برای یک شروع فوق‌العاده و مطمئن، کافی است موشن گرافیک یا تیزر تبلیغاتی یا لوگو موشن خود را به امید وب بسپارید!

موشن گرافیک

ساخت موشن گرافیک ، کلیپ تبلیغاتی خودتون رو به امید وب بسپارید.

آیا هنوز سوالی برایتان باقی مانده است؟

پیشنهاد می‌کنیم بخش سوالات متداول این صفحه را بخوانید یا آنکه با تیم امید وب تماس بگیرید.

ارتباط مستقیم با امید وب

ارتباط مستقیم با امید وب

تماس با امید وب باکس
تماس تلفنی
گفتگو در واتساپ
گفتگو در تلگرام
سوالات متداول در مورد موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی

پاسخ سوال‌هایی که شاید درباره کلیپ تبلیغاتی داشته باشید.

سئوالات متداول

ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی به سناریو و محتوای مورد نظر و همچنین زمان و کارهای گرافیکی که بر روی پروژه انجام میشود بستگی دارد. هر چه جزئیات و انواع کارهای مورد نیاز برای پروژه بیشتر باشد مدت زمان ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی هم افزایش پیدا می کند.

موشن گرافیک در مدل های مختلف سه بعدی، دو بعدی، تلفیقی و… کار می شود و با توجه به کارهای گرافیکی و زمان متفاوت است. برای اطلاع دقیق از قیمت، کافیست با ما تماس بگیرید تا بعد از ثبت سفارش، کارشناسان ما قیمت نهایی را خدمتتان ارسال نمایند.
بله. طراحی و ساخت لوگو موشن نیاز به هوش و خلاقیت موشن گرافیست حرفه ای دارد ، خوشبختانه ما در امید وب دارای متخصصین خبره جلوه های ویژه و نرم افزارهای اورجینال به روز شده جهانی در حوزه گرافیک و جلوه های ویژه هستیم و ساخت لوگو موشن از فعالیت هایی است که ما در امید وب انجام می دهیم.

بعد از اینکه تصمیم خود را برای ساخت موشن گرافیک گرفتید کافیست با امید وب تماس بگیرید و باقی کارها را به دست کارشناسان ما بسپارید. آن ها شما را راهنمایی می کنند که چگونه در یک موشن گرافیک، محصول و کسب و کار شما را به بهترین نحو ممکن نشان بدهند.

در وبلاگ امید وب بیشتر درباره موشن و تیزر تبلیغاتی بخوانید
طراحی سایت در ارومیه
طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای در ارومیه

اگر شما شما ساکن ارومیه هستید و یا کسب و کارتو توی شهر ارومیه هست و قصد دارید یک وب سایت برای خود راه‌اندازی کنین تیم امید وب در ارومیه...
عنوان های جذاب برای سایت
مقالات

چگونه عنوانی جذاب بنویسیم + 150 عنوان (تیتر) که در هیچ وب سایتی پیدا نمیکنید

مقدمه عنوان های جذاب چرا مهمند؟ روش های ساخت عنوان های جذاب استفاده از اعداد ایجاد ترغیب استفاده از کلمات کلیدی استفاده از عبارات شگفت‌انگیز به اشتراک گذاری دانش استفاده...
آموزش طراحی سایت 1
مقالات

قبل از خواندن این مقاله هیچ سایتی سفارش ندهید (طراحی سایت چیست؟)

مقدمه طراحی سایت چیست؟ همه چیزی که باید در مورد سفارش طراحی سایت باید بدانید در عصر ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات، وجود یک وبسایت قدرتمند و کارآمد برای هر شرکت...

موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی، ابزارهای قدرتمندی هستند که در تبلیغات و بازاریابی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تیزر تبلیغاتی نیز به صورت کوتاه و جذاب، ایده و محصول شما را به مخاطبانتان معرفی می‌کند. در این نوع تبلیغات، با استفاده از صحنه‌های جذاب و متناسب با محتوا، هدف اصلی ترغیب مخاطبان به عملیات خاصی است.

و امید وب نمونه کار موشن گرافیک بیشتری در زمینه موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی دارد.